© 2011 by Karpi 

Golf R32 to najmocniejsza wersja Golfa wszechczasów - oczywiście najmocniejsza wersja fabryczna VW.

Pierwszy egzemplarz R32 został wyprodukowany w maju 2002 roku      - ostatni w grudniu 2004.

Pod maską tego bolida kryje się widlasty sześciocylindrowy silnik
o mocy 177kW​ (241 KM).​

Za jego pomocą ważący ponad półtorej tony Golf (dokładnie 1552kg bez kierowcy) osiąga "setkę"​ w 6,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość zbliżona jest do 250km/h.​
Do przyjemności z jazdy przyczynia się sportowe zawieszenie oraz system napędu na cztery koła HALDEX.

Wyjątkowość Golfa R32 zdradzają
z zewnątrz felgi 18-calowe.
Z tyłu w specjalnie zaprojektowanym zderzaku umieszczono "skromne" rury wydechowe - po jednej z każdej strony. Również przedni zderzak, obniżony podobnie jak tylny, został przeprojektowany tak, aby mógł dostarczyć odpowiednią ilość tlenu silnikowi.

Oprócz tego, w wyposażeniu auta dodano dużą ilość aluminiowych listew ozdobnych - od nadproży począwszy na desce rozdzielczej skończywszy. Całość wieńczą aluminiowe nakładki na pedałach oraz gałka zmiany biegów
z aluminiowymi wstawkami.

 

Wnętrze Golfa R32, poza wspomnianą wcześniej sportową stylizacją "Alu-Look", odznacza się także komfortem.

W wyposażeniu seryjnym znajdują się bardzo dobre, sportowe fotele KOENIG, wyposażone w system podgrzewania.

Seryjna jest tu także automatyczna klimatyzacja "Climatronic", system audio "gamma", elektryczne szyby, centralny zamek zdalnie sterowany.

Miejsce kierowcy dodatkowo "zdobi" sportowa, trójramienna kierownica.

System Audio to opcjonalnie: nawigacja połączona z pełnym FIS kompatybilne z telefonem, lub rozbudowany system Delta 6 HU
z DSP oraz tunerem tv.

Wraz ze wzrostem możliwości auta, wzrasta zapotrzebowanie

na zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa.

R32 - jako Golf o największych możliwościach - oferuje sporo
w tej dziedzinie. Seryjnie auto wyposażone jest w 6 poduszek powietrznych - dwie czołowe,
dwie boczne oraz boczne kurtyny, chroniące głowy pasażerów. 

Aby jednak nie doprowadzić
do sytuacji, w której poduszki
te ujawnią swoją obecność w aucie, mamy do dyspozycji "trochę" elektroniki: ESP (system stabilizacji toru jazdy) współpracujący

z innymi systemami: ABS, EBV, ASR, EDS (elektroniczna blokada dyferencjału)

Wszystkich "eRek" wyprodukowano 10.062;

5000 sztuk trafiło na rynek amerykański;​
2391 popłynęło na Wyspy Brytyjskie;
200 do salonów w Australii, kolejne 200 trafiło do Francji.

Dostępne kolory nadwozia:

Diamond Black (pearl effect) - 3.979
Reflex Silver (metallic) - 2.828
Deep Blue (pearl effect) - 2.257
Moonlight Blue - 419
Tornado Red - 267
Indigo Blue (pearl effect) - 174
Grey Anthracite (pearl effect) - 120
Black - 15
Morano Red (pearl effect) - 2
Jazz Blue - 1

Cena...?
Hmmm Golf R32 jest 'bezcenny'...